Rektor

Email: info@skolforeningen.org

Lärare

Catharina Lundin

Catharina kom till Seattle 2002 med sin familj och har tre barn. Hon har tidigare suttit i styrelsen, jobbat i biblioteket samt varit assistent och lärare i röda gruppen. Hon är även rektor på skolan och lärare i röda, lila, ljusblå, gula, brandgula och svarta grupperna.

Carina Bozcar

Carina flyttade till Kalifornien 2002 och sedan upp till Redmond 2010. Carina har tre barn, två av dem är elever på skolan. Carina har jobbat som ungdomstränare i orientering och Berlitz instruktör i svenska.

Catrine Kizis

Catrine kom till USA 2001, först till Phoenix, och sedan 2008 till Seattle. Hon är gift med John och har tre flickor, Julia, Freja och Lisa. Catrine flyttade till USA var hon lärare i Stockholm. I Phoenix jobbade hon under fem år som lärare på svenska skolan där.

Karin Falk

Karin flyttade till Boston 2013 och 2015 flyttade hon med sin man till Seattle. Nu bor hon med sin familj i Fremont.  Hon har en lärarexamen från Göteborgs Universitet och intresset för att jobba med språkutveckling hos barn började redan under Karins slutpraktik på en introduktionsskola utanför Göteborg. 2008-2013 bodde Karin i Spanien och jobbade i fyra år som förskollärare på skandinaviska skolan i Madrid.

Marie Birve

Marie flyttade till Seattle 2004 , jobbar som frilansande operasångerska. Har 2 barn, Elma 9 år och Isak 7 år som båda gått på svenska skolan sedan 2012. Från 2014 jobbat som assistent på svenska skolan och även varit sekreterare i styrelsen. Marie ger sånglektioner till både barn och vuxna medans barnen är i skolan och tillsammans med Cecilia Von Weymarn leder hon Swea kören som uppträder på flera ställen i och runt Seattle och på eastside. Det här året ser Marie framemot att jobba som lärare för den ljusblå gruppen.

Karin Filipsson

Karin är utbildad lärare i svenska och engelska och har undervisat elever i alla åldrar från förskolan upp till universitetet. Hon har en Master’s i engelsk litteratur och kreativt skrivande. Hon bor med sin familj har i Bellevue sedan 2015 och har tidigare bott i norra Kalifornien.